Sony fa chiarezza sulla sua politica di aggiornamenti: smartphone top di gamma supportati per 2 anni

Annunciati anche tutti i modelli che riceveranno il fix per Meltdown e Spectre.
Edoardo Carlo
Edoardo Carlo
Sony fa chiarezza sulla sua politica di aggiornamenti: smartphone top di gamma supportati per 2 anni

Nonostante sia già uno dei produttori più attenti nel supportare adeguatamente nel tempo i propri dispositivi, Sony ha voluto fare maggiore chiarezza sulla propria politica circa gli aggiornamenti. Tramite un comunicato ufficiale, il produttore nipponico ha dichiarato che tutti i suoi modelli top di gamma possono godere di un supporto di 2 anni alle ultime versioni di Android rilasciate.

Meno netta è invece la posizione nei confronti degli smartphone Xperia appartenenti alle altre fasce di prezzo: idealmente, il supporto di due anni varrebbe anche per loro, tuttavia Sony si riserva di non rilasciare aggiornamenti per quei dispositivi che, durante i test con l'ultima versione di Android disponibile, non dimostrano prestazioni all'altezza degli standard del produttore.

Inoltre, Sony ha rinnovato il suo impegno a mantenere sicuri i propri smartphone, per mezzo del rilascio delle patch di sicurezza, nell'alveo del Security Update Program. A tal proposito, l'azienda giapponese ha anche specificato quali modelli otterranno il fix per Meltdown e Spectre nel prossimo futuro: Xperia XA1, Xperia XA1 Ultra, Xperia L1, Xperia XA1 Plus, Xperia XA2, Xperia XA2 Ultra, Xperia L2, Xperia X Performance, Xperia X, Xperia X Compact, Xperia XZ, Xperia XZ Premium, Xperia XZs, Xperia XZ1 e Xperia XZ1 Compact.

Maggiori informazioni qui sotto nel comunicato ufficiale.

Sony Mobile Android Upgrade Policy

We aim to support all premium range devices with the latest Android updates for two years after the device has launched. We may choose not to upgrade a mid-range or entry-level device if testing does not meet our exacting standards and we feel the hardware isn’t capable of delivering a stable user experience.

We provide a range of easily accessible resources within device settings, but also online to ensure users are able stay up to date with the latest information around Android on Sony Xperia products, these include:

An “Xperia and Android” page showcasing our latest Android features

Individual product support pages, where users can enter their device IMEI number to see full upgrade history and upcoming updates

A support forum where Sony staff and experts are on hand to help with issues, as well as provide advice on getting the most out of Sony Xperia devices

Sony Mobile Security Update Program

Our Security Update Program is an on-going initiative to make regular protective patches available against the latest risks, vulnerabilities and flaws, including: Android security (released by Google), those from relevant third-party vendors and any Xperia-specific issues. Depending on timing and situation, security updates may be released separately, as part of firmware maintenance or within a full Android OS upgrade.

Because the Security Update Program is available to our entire premium line, select mid-range devices – timing and phasing may vary by carrier.

Meltdown and Spectre patches for Sony Xperia devices

For the issues known as “Meltdown” and “Spectre”, we will / are in the process of making patches available for: Xperia XA1, Xperia XA1 Ultra, Xperia L1, Xperia XA1 Plus, Xperia XA2, Xperia XA2 Ultra, Xperia L2, Xperia X Performance, Xperia X, Xperia X Compact, Xperia XZ, Xperia XZ Premium, Xperia XZs, Xperia XZ1 and Xperia XZ1 Compact. Patched devices will have Android Security Patch dated 2018-01-05.