Aggiornare con kies dopo aver istallato un firmware con odin forse è possibile | Forum Android | AndroidWorld

ATTENZIONE:
L’Utente assume la totale responsabilità anche giuridica per ogni attività da lui svolta e per ogni contenuto pubblicato e/o scambiato. (leggi le condizioni d’uso).

Si invitano gli Utenti a non pubblicare o scambiare alcuna informazione che permetta di risalire, anche indirettamente, alla propria identità o all’identità di terzi (nome, cognome, residenza, email…) e divulgare alcun tipo di dato sensibile proprio o di terzi.

X
    Android Senior
    Dispositivo
    LG Nexus 5, Samsung S3 Mini, HTC Wilfire S, Corby Smartphone i5500
    Operatore
    Wind
    Grazie!
    2
    Ringraziato 36 volte in 25 post

Aggiornare con kies dopo aver istallato un firmware con odin forse è possibile

navigando su internet ho trovato su un forum questa procedura eseguita da un ragazzo rumeno che è riuscito ad aggiornare il cell tramite kies:

Thanks to the guys at firmware[dot]mobilewave[dot]ro (puyuman for doing it, istvan428, especially ionutp for helping unconditionally) i managed to compile a guide for you all! It meant a lot for us to know it's possible to revert!
    How to revert back to original firmware updating through KIES. Take out your SIM and SD-card!
    1. Get I5500XWJH4 www[dot]multiupload[dot]com/5R4H72VF42 pass= samfirmware.com
    2. Get Odin v4.28 & Ops File 4shared[dot]com/file/J-WSCJSX/odin_v428_and_ops_file.html
    3. Get Kies_1.5.3.10103_64_1 www[dot]multiupload[dot]com/M525I8CYZ2
    4. Hard reset phone *2767*3855#
    5. Flash phone through Odin ONLY selecting the OPS, PDA, BOOT, PHONE files from extracted archive
    6. After flash succesfull (PASS in Odin) hard reset again
    7. Install Kies
    8. Open Kies
    9. Open Regedit - leave KIES opened
    10. Go to Start => Run => regedit [HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\2] or any high number (mine was 2)
    11. Here modify accordingly
    SoftwareRevision"=I5500XWJH7/I5500OXXJH2/I5500XWJG3/I5500XWJH7

"ProductCode"=GT-I5500YKACNX

"HIDSWVER"=I5500XWJH7/I5500OXXJH2/I5500XWJG3/I5500XWJH7

"DEVCONINFO"= LEAVE IT EMPTY
    Regedit will save automatically, so do not worry
    12. With Kies still open, go select, in the right down corner, the button next to that cog-wheel that says Firmware update
    13. It opens a new window and VOILA it says you to update!

Hope this helps a lot of Romanian people with problems!
    If anyone else should want to do this in their country, better get an UNflashed i5500, check it with regedit (Kies connected), change values and it SHOULD work.
    I do not assume any responsability whatsoever if following this guide bricks/damages your phone! Thank you!

Se qualcuno conosce le chiavi di registro di un Corby Smartphone italiano non flashato potrebbe fare un test...al momento io non posso provare causa esame imminente(mi scuso x non aver fatto la traduzione della procedura).Ciao!!!

p.s.credo che funzioni solo utilizzando kies 1.5.3.10103
    Ultima modifica di grigiotitan; 16-02-2011 a 10: 39

Android Senior
    Dispositivo
    Nexus 5
    Operatore
    Altro (Italia)
    Grazie!
    12
    Ringraziato 6 volte in 5 post
    Ok io il firmware originale JK3 (l'ultimo rilasciato con Android 2.1), flashato pochi giorni fa con Kies senza intoppi, i valori che leggo al momento sono:

"SoftwareRevision"=I5500XWJK2/I5500ITVJK1/I5500XWJK3/I5500XWJK2
    "ProductCode"=GT-I5500YKAITV
    "HIDSWVER"=I5500XWJK2/I5500ITVJK1/I5500XWJK3/I5500XWJK2
    "DEVCONINFO"=una lunga serie di informazioni, tra le quali il mio IMEI, che ovviamente non pubblico.. Tra l'altro il tizio dice di lasciarlo vuoto, quindi suppongo che possa essere dovuto che avevo il cell collegato.. Poi riprovo e magari vedo se cambia qsa..

Android Senior
    Dispositivo
    Operatore
    Wind
    Grazie!
    2
    Grazie mille x i codici...la procedura l'ho presa dal forum di xda developers.Ho visto nelle pagine successive un altro ragazzo è riuscito ad aggiornare con kies andando a modificare la procedura che ho scritto sopra:

i used parts of youre guide and managed to get my 2.2 froyo (upgraded through odin with all files in place) galaxy 5 get recognized as Jh7 JG3 JH2 and be upgrade-able to JI1 / JG3 / JI2 even with the latest kies (after attempting to use the galaxy S kies registry patcher). I used these steps :

1. Opened kies - afterwards make sure you run the kies registry patcher and just set the product code to the one your phone has , just so it creates the spoof registry lines you also need.
    2. Connected the phone (make sure you do a hard reset first - this is crucial because the 2.2 supported app2sd and you'd get a lot of errors if you fail to do this)
    3. Pressed the upgrade firmware button once and it popped up a window saying the widgets won't work while upgrading (i think this only appears in some regions)
    3. Changed the following in regedit
    SoftwareRevision = I5500XWJH7/I5500OXXJH2/I5500XWJG3/I5500XWJH7

ProductCode = GT-I5500YKACNX

HIDSWVER = I5500XWJH7/I5500OXXJH2/I5500XWJG3/I5500XWJH7

NAME = GT-I5500 (removed the L from the back)

Model Name = GT-I5500 (removed the L from the back)

test_productcode = CNX

testversion = I5500XWJH7/I5500OXXJH2/I5500XWJG3/I5500XWJH7

DevConInfo = removed

4. Pressed ok in the window saying widgets are not usable while upgrading and voila. My phone got recognized as JH7 / JG3 / JH2 and able to upgrade it to the final version of my region : Ji1 / JG3 / Ji2 .

Started the downgrade process and it worked like charm.
    Realised you do get some errors even if you do a hard reset before the upgrade but as long as you have the default home screen widget you are able to go as far as doing a factory reset from the phone's menu.

Also i cannot be held responsable for any damages made to your phones.

This guide only works on a galaxy 5 that has GT-I5500YKACNX this product code written on the box as that firmware revision is only for CNX ( romania ).
    If anyone else manages otherwise , please inform.

In theory if you grab the product phone of your galaxy from the registry ( because it doesn't alter even if you upgrade to different region firmware) and you know the original and correct SoftwareRevision line of the phone you should be able to upgrade back to a original firmware aswell. The thing is , i made the phone look as the older original firmware the phone came with , so it will be upgrade-able and it wouldn't be the latest firmware of that phone region. I'm not sure if spoofing as the latest firmware will let you upgrade it aswell.
    Basically my phone out of the box was JH7 JG3 JH2 , but then i upgraded it to Ji1 JG3 Ji2 with kies and afterwards went for the south american froyo with odin. Today it's back to the original firmware thanks to the guides above.

Maybe somebody will try spoofing as this firmware version ( jh7 jg3 jh2) but keeping theyre own ProductCode to the original one and see if they get the latest firmware they remember having before starting to flash through ODIN.

Quando ho del tempo faccio una prova,se ci riesco riscrivo la procedura in italiano.

Android Senior
    Dispositivo
    Nexus 5
    Operatore
    Altro (Italia)
    Grazie!
    12
    Ringraziato 6 volte in 5 post
    Parentesi.. Ho l'ultima versione di Kies, non so se possa essere un'informazione utile o meno..

Android Senior
    Dispositivo
    Operatore
    Wind
    Grazie!
    2

Android Senior
    Dispositivo
    Samsung Galaxy 5 -i5500-
    Operatore
    Wind
    Grazie!
    29
    Ringraziato 4 volte in 4 post
    sarebbe magnifico *____*
    tu ci sei riuscito?

Android Master
    Dispositivo
    Samsung Galaxy GT-N7000
    Operatore
    Vodafone
    Grazie!
    12
    Ringraziato 190 volte in 158 post
    Il thread continua nella sezione Modding al link pubblicato sopra da grigiotitan, qui chiudo