Oppo estende a due anni la garanzia sui Find 5 presenti, passati e futuri!

Nicola Ligas
Nicola Ligas Tech Master
Oppo estende a due anni la garanzia sui Find 5 presenti, passati e futuri!

Lunedì scorso, all'apertura dello store europeo di Oppo, abbiamo già visto come la garanzia offerta dal produttore non fosse proprio la migliore possibile per noi, sia perché limitata ad un solo anno, sia perché in caso di assistenza lo smartphone andava spedito ad Honk Kong. Avevamo anche osservato però come le condizioni di garanzia fossero le stesse del suo store internazionale, auspicando che ci volesse solo un po' di tempo per aggiornarle per il nostro mercato, e fortunatamente così è stato, per di più in tempi brevissimi.

Oppo ha infatti confermato di aver esteso a due anni la garanzia sui propri smartphone, anche per coloro che l'avessero già acquistato, uniformandosi così alle leggi europee che impongono appunto di offrire due anni minimi (in realtà, per ragioni di parità, l'estensione di garanzia è valida per i clienti Oppo in qualsiasi parte del mondo: diciamo che noi europei siamo stati "la molla" per un miglioramento generale).

Inoltre, andando ora a consultare la pagina sul sito europeo dell'azienda (che riportiamo a fine articolo), leggiamo che la spedizione per assistenza avverrà se possibile in Europa e non più ad Hong Kong come precedentemente riportato.

Un grande plauso quindi ad Oppo, che conferma non solo a parole ma anche con i fatti l'impegno verso i propri clienti.

In quanto azienda che vuole restare a lungo sulla scena, ciò che conta per noi è la soddisfazione dei nostri clienti e il fatto che loro si fidino di noi, dei nostri prodotti e della nostra assistenza. Senza il supporto dei nostri clienti non potremmo mai continuare a crescere.

Ecco invece i nuovi termini per ottenere assistenza in garanzia:

Your OPPO smartphone has been manufactured to precise standards, and with rigid quality control through every process of manufacturing.  It is warranted by OPPO against defective workmanship or materials for two years from the original date of purchase.

Ascension International Trading Co., Ltd. (OPPO Style) will only honor warranties for OPPO brand products sold on OppoStyle.com. Ascension International Trading Co., Ltd. will facilitate with OPPO the repair or replacement of the product which is returned us, with new or reconditioned parts or products. The first year is a manufacturer’s warranty provided by OPPO, while OppoStyle.com will take care of the second year warranty. The specifics of the second year warranty, i.e. whether we provide a repair, exchange, or other solution; will be dependent on the situation and what stock/spare parts are available at that time.

This limited warranty covers noncommercial use of this product, and shall not apply to the following, including, but not limited to: applications and uses for which this product was not intended; altered IMEI or serial numbers; self-disassembly; consumption/perishable items; free/promotional items; cosmetic damage or exterior finish; batteries and cable accessories; accidents, abuse, neglect, fire, water, lightning or other acts of nature; incorrect electrical line voltage, fluctuations and surges; failure to follow operating or maintenance instructions.

OPPO does not warrant uninterrupted or error-free operation of the product. This limited warranty shall not extend to anyone other than the original purchaser of the product. It is nontransferable and states your exclusive remedy.

THE FOREGOING WARRANTY IS THE ONLY WARRANTY WITH RESPECT TO THE PRODUCT AND OPPO MAKES NO OTHER WARRANTY WHATSOEVER, EXPRESS OR IMPLIED, REGARDING THE PRODUCT INCLUDING MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  IN NO EVENT WILL OPPO BE LIABLE FOR INCIDENTAL, CONSEQUENTIAL OR SPECIAL DAMAGES, EVEN IF SUCH DAMAGES RESULT FROM NEGLIGENCE OR OTHER FAULT.

Contact customer service with details of the defect claimed, product model, order number, IMEI number and date of the original purchase.

  • If it is determined that your product needs service, you will be provided with return instructions and address. Your shipping costs will also be reimbursed.
  • Pack the product securely, and ship it back to us (within EU if possible). We will facilitate the warranty and send it back to you free of charge.