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Bluestacks lancia GamePop Mini: un’altra console Android, questa volta in completo abbonamento

Nicola Ligas

Non è questa la prima volta che il nome di Bluestacks, azienda divenuta celebre per aver portato le app Android su PC, viene associato a quello delle console col robottino, avendo già presentato lo scorso mese GamePop: ecco però che ora è la volta di GamePop Mini.

Laddove la prima console prevedeva una forma di abbonamento per accedere ai giochi, GamePop Mini vi fornirà anche l’hardware “per sempre gratuito”: vediamo come.

Iscrivendosi per un contratto di 12 mesi, dal costo di 6,99$ al mese, sarà inclusa anche la GamePop Mini, e se il contratto non verrà rescisso prima del termine, a quel punto la console rimarrà nostra, anche se non rinnoveremo l’abbonamento per l’anno successivo. Se invece il contratto verrà cancellato prima della scadenza dei 12 mesi, la console andrà rispedita indietro con in più l’aggiunta di 25$ di spese aggiuntive.

La GamePop “regolare” costa invece 129$ ed ovviamente rimarrà sempre di proprietà dell’acquirente.

In entrambi i casi i giochi dovrebbero essere disponibili direttamente dal catalogo online, grazie all’abbonamento stipulato, e sebbene la console “Mini” sia meno potente dell’originale, non dovrebbero comunque esserci problemi di compatibilità. In ogni caso l’arrivo previsto, nonostante i pre-ordini già possibili per GamePop e dal 1° luglio per GamePop Mini, è per il prossimo inverno; ovviamente, per adesso, solo in America.

Comunicato stampa a seguire dopo lo stacco.

Palo Alto, CA June 28, 2013 – Mobile company BlueStacks has announced a second vehicle to deliver its new GamePop mobile gaming service, the GamePop Mini. Like the recently announced $129 GamePop, the new device will also run Jelly Bean 4.2, connect to TV via a supplied HDMI cable and include a curated group of 500 popular mobile game partners. Announced partners include HalfBrick (Fruit Ninja, Jetpack Joyride), Glu (Blood Brothers), #1 Kids app developer Intellijoy and more. BlueStacks says the 6.99/month subscription will include access to over $200 in paid games for free.

“We have always planned on having a free console option,” said BlueStacks CEO, Rosen Sharma. “The biggest value of the GamePop service is its content – not the box. Hardware costs have come down so fast that we’re able to undercut the rest of the market. With the free promotion we’ve been doing in June we’re already seeing a ton of adoption. That volume then attracts more developers and therefore more and better content. It’s building momentum.”

In addition to announcing a lineup of several popular Google Top Developers, BlueStacks also came out with its “Looking Glass” technology earlier this month. Looking Glass will allow iOS-only developers to easily launch on GamePop. Titles such as iOS’s first major franchise the Fieldrunners series will be able to come to TVs this way.

“We want to make things as easy as possible for app developers to come on board,” said Ben Armstrong of the company’s developer relations team. “There is a virtuous circle between great content and volume that we’re having a lot of early success jumpstarting that so far. The launch titles a service comes with are critical.” Pre-orders went on sale May 9 for GamePop at Gamepop.tv and while not releasing specific numbers, the company reports they are stronger than expected. The free promotion for the GamePop console will end June 30, when it will go back to its regular price of $129. The GamePop Mini will be available for pre-order July 1. It is slated to ship this winter.

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